Basın Odası


  • e-Dönüşüm kapsamında, e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv çözümleri sunan ISIS Bilişim, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmeti konusunda TNB KEP ile anlaştı.

  • ISIS Bilişim, TNB KEP ile gerçekleştirdiği işbirliği ile e-Dönüşüm alanında müşterilerine sunduğu hizmetlerde yeni bir döneme girdi. Türk Ticaret Kanunu ile iş yaşantımıza giren ve 19 Ocak 2013 tarihli e-Tebligat Yönetmeliği ile Anonim ve Limited şirketlere zorunlu hale getirilen "Kayıtlı Elektronik Posta" (KEP)hizmetleri ile ilgili ISIS Bilişim, TNB KEP ile anlaşma imzaladı. İmzalanan anlaşma kapsamında ISIS Bilişim’in kurumsal yazılım çözümlerini kullanan müşterileri TNB KEP uygulamasını kolaylıkla kendi şirketlerinde de kullanabilecekler.
  • Hukuken geçerli elektronik posta olan KEP hizmetiyle ilgili konuşan ISIS Bilişim Genel Müdürü Mustafa Yurtoğlu "Günlük hayatta kullandığımız e-posta adreslerini iş yaşamında kullanmak birçok riski beraberinde getiriyor. ISIS Bilişim olarak müşterilerimizden gelen talepler doğrultusunda, kendi hizmet ve çözümlerimizde ve e-Dönüşüm kapsamında; Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ve e-İmza uygulamalarını bu iş birlikteliği ile sunmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Bu işbirliğimizin e-Dönüşüm pazarına yeni bir soluk getireceğine ve müşterilerimizin memnun olacağı sonuçlar doğuracağına eminiz." dedi.
  • TNB KEP Genel Müdürü Duygu Yantaç ise; "Kullanmakta olduğumuz özel e-posta hesaplarından gönderilen iletiler, içeriği değiştirilebileceğinden riskli ve orijinalliği şüpheli kabul edilerek, anlaşmazlık durumlarında yasalar karşısında bir ispat ve delil niteliği taşımıyor. Ancak ileti içerikleri değiştirilemeyen, orijinalliği ispatlanabilen Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) yeni Türk Ticaret Kanunu’nda da yasal, hukuken geçerli elektronik posta gönderim şekli olarak tanımlanıyor. KEP yeni yasal düzenlemeler ve teknolojik gelişmelerle birlikte, e-Fatura, e-Arşiv gibi e-Dönüşüm uygulama süreçlerinde de güvenli iletişim hizmeti olarak hızla yaygınlaşıyor. e-Dönüşüm çerçevesinde müşterilerine yazılım çözümleri ve entegrasyon hizmetleri sunan ISIS Bilişim ile iş birlikteliğimizin KEP’in yaygınlaşması ve e-Dönüşüm uygulama çözümleri ile ülkemize ciddi katkılar sağlayacağını düşünüyoruz." şeklinde konuştu.
  • Yapılan stratejik işbirliği çerçevesinde; TNB KEP kullanıcılarına e-Dönüşüm alanında destek verecek olan ISIS Bilişim, kendi müşterilerine sunduğu e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, şirket içi belge yönetimi gibi hizmetlerine KEP ve e-İmza çözümleri de ekleyecek.
  • KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) Nedir?
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP); gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli elektronik posta hizmetidir.
  • KEP; elektronik ortamda yapılan her türlü bildirim; ihtar, ihbar, başvuru, dilekçe, ticari taraflar arasında yapılan yazışmalar, ihale, teklif, sözleşme evraklarının paylaşımı, şirketlerin beyannameleri, fatura, ekstre, talimat gibi gönderileri, anonim şirketlerin toplantı çağırıları gibi bir çok farklı içerikli iletiyi, güvenli ve hızlı biçimde karşı tarafa ulaştırır.
  • Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde uzun yıllardır kullanılan KEP sisteminin, ülkemize özgü hukuksal alt yapısı 2012 yılı itibarı ile tamamlanmıştır. Tüm e-iş süreçlerinde kullanılabilen KEP sistemi ile yapılan bildirimlerin taraflar arası uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği de vardır.
  • Güvenli sistemde gönderi ile ilgili aşağıdaki deliller oluşturulur ve 20 yıl süreyle saklanır:
    • - Gönderi zamanı
    • - Gönderici ve alıcı kimlikleri
    • - Teslim edilme zamanı
    • - Okunma zamanı
    • - İçeriğin bütünlüğü
  • Böylelikle, KEP sisteminin kullanıcısı olan gönderici, elektronik postanın kendisi tarafından gönderilmediğini, aynı sistemin kullanıcısı olan alıcı ise kendisine ulaşmadığını iddia edememektedir. KEP sisteminin bir elektronik postanın göndericiden alıcıya iletilmesi sırasında meydana gelen bütün işlemlere ilişkin tuttuğu kayıtlar delil mahiyetinde ve hukuki geçerliliğe sahip belgelerdir. Böylece gönderinin inkâr edilebilmesi, evrakta sahtecilik gibi durumların önüne geçilir.
  • Tüm vatandaşlar, kamu kurumları ve her sektörden, her ölçekteki işletme, önemli gördüğü ve yasal bir bildirim haline getirmek istediği tüm belge ve içerikleri KEP sistemi üzerinden hızlı ve güvenli bir şekilde gönderebilir.
  • SİZ DE e-FATURA KAPSAMINA GİRMİŞ OLABİLİRSİNİZ

  • e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv için son tarih: 31 Aralık 2015

  • İş süreçlerinin elektronikleşmesine imkân sağlayan e-Dönüşüm uygulamaları, yasal zorunlulukların da etkisiyle ülke çapında hızla yaygınlaşıyor. Gelir İdaresi Başkanlığı öncülüğünde e-İmza ve e-Fatura ile başlayan Teknolojiye-Dönüşüm hareketi, e-Defter ve e-Arşiv uygulamalarıyla devam ediyor. Yayınlanan yeni tebliğlerle birlikte kapsamı her geçen gün genişleyen sürece, hedeflenen tüm mükelleflerin kademeli olarak dâhil olmaları planlanıyor. Maliye Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre 2015 yılı başında yaklaşık 20 bin olan e-Defter ve e-Fatura mükellef sayısının 2016 itibariyle 50 bini aşması beklenirken, kesilen e-Fatura sayısının 2015 yılı sonunda 110 milyon, 2016 yılında ise 500 milyonun üzerinde olacağı öngörülüyor.
  • e-FATURA, e-DEFTER ve e-ARŞİV İÇİN SON TARİH: 31 ARALIK 2015

  • Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) yeni düzenlemesiyle, 10 milyon TL ve üzeri ciroya sahip mükelleflerin 31 Aralık 2015 tarihine kadar e-Fatura ve e-Defter uygulamalarına zorunlu olarak geçmeleri gerekiyor. Düzenlemeyle ayrıca 2014 cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan e-Ticaret yapan firmalara da 31 Aralık 2015 tarihine kadar e-Arşiv uygulamasına geçme şartı geliyor.
  • ISIS BİLİŞİM İLE TEKNOLOJİYe-DÖNÜŞÜM

  • 2002 yılından bu yana BT ve e-Dönüşüm konularında hizmet veren ISIS Bilişim, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan aldığı Özel Entegratör yetkisi ile e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet, e-Saklama ve e-Denetim ile e-İmza ve KEP hizmetlerini tek elden hızlı, güvenli, yenilikçi ve yaygın ürünleri ve çözüm odaklı yaklaşımı ile müşterilerine sunuyor.
  • DENEYİMLİ BİR ENTEGRATÖRLE ÇALIŞMAK ÖNEMLİ

  • e-Dönüşüm uygulamalarının kurumlara faydalarından bahseden ISIS Bilişim Genel Müdürü Mustafa Yurtoğlu "Veri güvenliğini artıran, zaman, işgücü ve kâğıt tüketiminde önemli tasarruflar sağlayan e-Dönüşüm uygulamaları, özellikle e-Defter ve e-Fatura kullanımının yaygınlaşmasıyla, kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesinde de aktif rol oynuyor" dedi. e-Dönüşüm süreçlerinde alanında uzman ve deneyimli bir entegratörle çalışmanın önemine de değinen Yurtoğlu; "e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv gibi e-Dönüşüm uygulamalarını kullanmaya başlamak kadar sonraki süreç de önemli. Uygulamalarla ilgili geliştirme, güncelleme ve eğitim gibi hizmetlerin kaliteli bir şekilde sürdürülmesi gerekiyor. Biz ISIS olarak e-Dönüşüm çözümlerini hayata geçirmekle beraber hizmet sürecinin devamlılığı ve kalitesi konusunda da iddialıyız." şeklinde konuştu.
  • YASAL DEĞİŞİKLİKLERE DİKKAT

  • Yeni yasal düzenlemelerle e-Dönüşüm kapsamının genişlemesine de değinen Mustafa Yurtoğlu; "Gelir İdaresi Başkanlığı’nın yayınladığı tebliğ ile birlikte 2014 yılı brüt satış hasılatı 10 Milyon TL ve üzerinde olan tüm mükelleflerin 1 Ocak 2016 itibariyle e-Fatura ve e-Defter kullanma zorunluluğu getirildi. İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan ve 2014 yılı cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan mükelleflerin de 1 Ocak 2016 tarihine kadar e-Arşiv Uygulamasına başlaması zorunlu kılındı." bilgisini aktardı. Yurtoğlu değişikliklerle ilgili mükellefleri uyararak "e-Dönüşümün kapsamının genişlediğinin farkında olmayan işletmeler mevcut. Mükelleflerin yasal değişiklikler konusunda dikkatli olmaları gerekiyor." dedi.